» Referat Finansowo - Budżetowy » Zadania i kompetencje
Do zadań i kompetencji Referatu Finansowo – Budżetowego (Fn) należy w szczególności:
- przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz przygotowanie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
- zapewnienie obsługi finansowo- księgowej i kasowej Urzędu,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- sprawowanie kontroli nad gospodarka finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- prowadzenie księgi inwentarzowej,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
- przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań budżetowych , finansowych, GUS,
- przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem, poborem, egzekucją podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT, JPK
- prowadzenie spraw płac i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu,
- gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- gospodarowanie Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- prowadzenie obsługi księgowej i kasowej Urzędu i jednostek gminnych,
- prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania,
- sprzedaż znaczków skarbowych,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami kontroli finansowej,
- prowadzenie spraw związanych z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- prowadzenie spraw związanych z BHP w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
- prowadzenie obsługi księgowej i kasowej Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
- sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw związanych z ustawą o systemie oświaty gminnych jednostek oświatowych,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, przestrzeganie limitu punkt alkoholowych,
- sprawy związane z organizacjami pozarządowymi.
Data wprowadzenia informacji: 2016-12-12 08:35, wprowadzający: Maciej Fokt